Thursday, November 1, 2012

Hukum Mengikat Rahim Dlm Islam

Soalan

Apakah hukum mengikat rahim pada agama islam?saya mempunyai 2 org cahayamata dan ingin menambah seorg lg pd ms terdekat..tetapi saya bercadang ingin mengikat rahim stlh mendpt anak ketiga atas sebab ekonomi dan satu sebab yg saya harus akui..takut nk bersalin..apakah saya berdosa?saya berumur 31 thn..terima kasih

Jawapan

Waalaikumusalam,
Hukum mengikat rahim tanpa ada tujuan tertentu ia diharamkan oleh ugama, kecuali atas dasar kesihatan setelah diperiksa oleh Doktor Pakar Islam yang mencadangkan supaya saluran peranakan diikat.
Malah Allah memberi jaminan rezki anak yang dilahirkan ditentukan olehNya.Justeru anda tidak perlu takut tentang rezki anak tersebut apabila ia telah dilahirkan.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment