Friday, November 23, 2012

Saya Memerlukan Jawapan Yang Pasti

Soalan

saya dan teman lelaki saya pernah terlanjur tapi tidak sampai berzina. saya dan teman lelaki saya ingin berubah tapi saya xnampak kesungguhan teman lelaki saya untuk berubah kerana dia meminta saya melakukan fon sex kalo xnak wat dpan2. sye prnah tnye die ckp nk berubh tapi knp sama je dan dia jwb lepas kawen tahu,la dia nk berubah. tapi saya btol2 ingin berubah dan xnak wat smua 2 tapi teman lelaki saya selalu ugut2. saya sayang dia sngt2 dan saya ingin dia berubah tapi xth nak wat ape..

Jawapan

Assalamualaikum w.b.t
saudari yang dirahmati Allah swt
Lelaki yang baik adalah lelaki yang memelihara dan menghormati maruah seorang wanita. Jika benar dia sayang dan mencintai anda sudah pasti dia bersungguh-sungguh menjaga maruah anda.
Mencari suami biarlah dari keturunan yang baik-baik dan mempunyai akhlak yang terpuji agar anak-anak dan genarasi yang lahir itu juga mempunyai akhlak yang terbaik dan mudah untuk dididik.
Lelaki yang baik sentiasa mengingatkan kita tentang ajaran Islam, mampu dan layak menjadi pemimpin untuk sebuah keluarga. Rumah tangga yang dibina atas dasar cinta semata-mata tidak akan kekal lama. Ketika bercinta yang ada hanyalah hawa nafsu semata-mata.
Oleh yang demikian sekiranya dia gagal berubah maka adalah lebih baik anda membuat pilihan yang lebih baik. Rata-rata pernikahan yang ada sekarang berakhir dengan perceraian disebabkan sudah habis perasaan cinta dan yang ada hanyalah benci.

No comments:

Post a Comment