Wednesday, November 28, 2012

Mengambil Golongan Gay Sebagai Pekerja

Soalan

Assalamualaikum,
Saya kini sedang mencari staf untuk bekerja di bawah saya. Salah seorang calon yang baik merupakan kenalan saya. Masalahnya, dia pernah mengaku kepada saya yang dia mengamalkan kehidupan (homoseksual). Wajarkah untuk saya menawarkan pekerjaan tersebut kepada dia sekiranya dia benar2 layak? Adakah dengan mengambil dia bekerja bermakna saya terlibat menyokong jalan hidup songsang itu?

Jawapan

Wa'alaikumussalam Warahmatullahi Wabarakatuh,
Dalam kes ini, adalah harus bagi anda untuk mengambilnya sebagai salah seorang pekerja di bawah anda sekiranya beliau layak untuk menjawat jawatan tersebut. Dalam pada itu, gunakanlah peluang yang ada untuk menasihatkan dirinya dan memimpinnya untuk hidup sebagai seorang Muslim yang bertaqwa. Kasihanilah dirinya yang berkemungkinan sedang menghadapi masalah jiwa. Semoga dengan tindakan tersebut menyebabkan anda dan ahli keluarga anda dirahmati Allah Subhanahu Wa Ta'ala. Wallahu 'alam.

No comments:

Post a Comment