Friday, November 23, 2012

Bersetubuh Dgn Isteri Tetapi Suami Terbayang Perbutan Zina Isteri Dgn Lelaki Lain

Soalan

Assalamualaikum....isteri saya telah melakukan zina perbuatanya itu sya ketahui baru2 ini...soalan sya..sya pernah bertanya perlakuan dan aksi zina yg isteri sya lakukan dan dia menceritakan segalanya...apakah hukumnya....kesanya...sya sentiasa terbayang perlakuan zina isteri sya semasa saya bersetubuh dgnya...apakah hukumnya bg saya pula...
2..Minta nasihat dan cara2 utk sya menghilangkan perasaan sedemikian,sya msh sayangkanya demi anak2 dan menjaga nama baik keluarganya.

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t.
saudara yang dirahmati Allah swt
Hukum berzina bagi lelaki atau wanita yang sudah berkahwin adalah satu dosa besar  dan perlu bertaubat dengan taubat nasuha.
Panle menasihatkan agar saudra menasihati isteri kerana masih menyayanginya dan mengejaknya kembali ke jalan yang diredhai oleh Allah swt.
Tidak seharusnya anda bertanya berkenaan perbuatan suami bersama mana-mana lelaki kemudian membayangkannya, ia seolah anda bersetuju dengan segala tindakannya. Perkara yang paling menakutkan ialah menjadi suami yang dayus. Seorang suami seharunsnya menjadi pemimpin kepada ahli keluarga agar jauh  dari lembah kebinasaan.
Rujuklah perkara ini dengan pejabata agama Islam bagi mendapatkan pandangan dan nasihat berkenaan hal sedemikian. Binalah keluarga yang harmoni dan diredhai bagi menjamin anak-anak dan keturunan itu mempunyai akhlak yang terbaik dan terpuji di sisi Allah

No comments:

Post a Comment