Saturday, November 10, 2012

Suami Curang Dan Berzina Dengan Wanita Lain.

Soalan

salam...2 minggu yang lepas sya telah mndapat tahu suami curang,dan mereka telah melakukan zina (perempuan tu sendiri mengaku)..sya minta suami berterus terang,suami mengaku mereka menjalinkan hubungan dan pernah melakukan zina...suami merayu saya memaafkan dan ingin berubah,tpi selang 3 ari saya mendapat tahu mereka masih berhubung menggunakan nombor yang lain,sekali lagi suami meminta maaf,.saya tidak tahu mengapa saya terlalu mudah tunduk kepada suami selepas apa yang berlaku,.

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudarai yang dirahmati Allah swt
Perbanyakkanlah bersabar dalam berhadapan perangai suami. Jika anda buntu rujuklah perkara ini dengan segera ke mahkamah syariah yang terdekat untuk untuk mendapatkan pandangan yang lebih terperinci. Mudah memaafkan  juga boleh membuatkan seseorang mudah membuat dan mengulangi kesalahan. Zina merupakan satu doas besar, bukan sekadar memohon maaf bahkan suami anda perlu bertaubat dengan taubat nasuha.
Renungilah ayat dari surah an-nur di mana penjelasannya, lelaki yang berzina adalah untuk wanita yang berzina manakala wanita yang berzina  adalah layak baginya lelaki yang berzina juga. fikirkan demi masa depan anak-anak dan kebahagiaan keluarga.
Mohonlah petunjuk dari Allah agar dipermudahkan segala urusan dan diberi hidayah kepada suami.

No comments:

Post a Comment