Wednesday, November 21, 2012

Mimpi Bintang Jatuh

Soalan

assalamualaikum ustaz.saya pernah bermimpi tegok bintang di langit.lepas tu bintang tu jatuh ke bumi.saya pon berlari untuk ambil.peha saya luka dalam masa tu.bila saya sampai kat bintang tu bintang tu terus masuk kat dalam peha saya.luka saya terus sembuh.apa maksud mimpi saya

Jawapan

waalaikumussalam w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah swt
Persoalan berkenaan mimpi ia biasanya adalah mainan tidur.
Disarankan agar sebelum tidur bacalah ayat pendinding diri seperti ayat al-ikhlas, al-falaq an-nas dan ayat kursi bagi mengelakkan diri dari diganggu oleh jin dan syaitan.
Tiada siapa yang boleh menafsirkan sebarang mimpi kerana mimpi itu adalah berbeza dan mohonlah kepada Allah agar dipelihara dari sebarang gangguan.

No comments:

Post a Comment