Wednesday, November 28, 2012

Penukaran Binti

Soalan

salam.. nak tye anak saya binti asma ul husna iaitu abd rahman dan bukanya nama saya dan mykid sudah dikeluarkan.. anak saya anak halal... saya dah dpat jwapan yg mana saya kene pergi suruhan jaya sumpah untuk bersumpah dan menukarkan binti di mykid kpd nama saya... mcm mana caranya..??? boleh bagi penerangan....??? boleh ke masaalah ini selesai...??? tolongla saya.. saya taknak anak saya diaibkan bila besar nanti krn bukan bintikan saya... tolongla saya....

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
saudara yang dirahmati Allah swt
Perkara baik akan dipermudahkan Allah.
Rujuklah pihak Jabatan Pendaftaran Negara berkenaan masalah tersebut. Sekiranya diminta untuk merujuk ke suruhanjaya sumpah maka adalah lebih baik anda ke sana bagi tujuan memnuhi prosidur tersebut serta ia dapat memudahkan permohonan anda.

No comments:

Post a Comment