Saturday, November 10, 2012

Assalamualaikum Ustaz

Soalan

suami saya suka suruh saya lakukan pekara yg saya tak suka lakukan..iaitu menjilat kemaluannya,tapi saya terpaksa..adakah berdosa bila saya menolak kemahuannya.....sayatakutkan dosa trhadap suami saya lakukan pon kerana terpaksa

Jawapan

Waalaikumusalam,
Menurut Islam,apabila bersama dengan suami dan isteri ketika berjimak ,seluruh badan isteri dan suami adalah halal.Cuma yang dilarang dan diharamkan  ialah suami memasukkan zakarnya /meliwat melalui dubur isteri.
Berbalik kepada soalan yang anda kemukakan,perbuatan  menjilat kemaluan suami itu bukannya budaya dalam islam.Dari segi moralnya jika dilakukan seolah-olah anda telah terpengaruh daripada filem barat .Sedangkan perbuatan tersebut  bukannya bersumberkan daripada  amalan sunnah baginda saw.
Perlu panel tegaskan bahawa mulut anda kadangkala menyebut zikirrullah  atau baca ayat-ayat suci al-Quran dan hadis baginda saw, apakah anda tergamak untuk jilat kemaluan suami demi untuk keseronokan semata-mata?
Sedangkan Islam menyediakan banyak kaedah untuk berseronok sebelum berjimak,walaupun ia tidak haram TETAPI PERBUATAN TERSEBUT MENGIKUT HURAIAN ULAMAK MUKTABAR DALAM BIDANG FEKAH ADALAH MENJIJIKKAN.Ini kerana baginda saw tidak pernah lihat kemaluan isteri-isterinya apatah lagi isteri-isterinya pun tidak pernah lihat kemaluan  baginda , jadi macamana hendak jilat jika masing-masing tidak pernah lihat?
Justeru panel syorkan ikut kaedah dan cara jimak yang dianjurkan oleh baginda saw, iaitu pujukan,rayuan,cumbuan,rabaan dan sebagainya.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment