Monday, November 26, 2012

Suami Lebih Pentingkan Kawan2 Drp Keluarga

Soalan

Assalamualaikum Ustaz..Dulu saya pernah tuntut fasakh dgn suami saya.Kami hampir bercerai..Selepas beberapa bln kami berbaik semula saya disahkan hamil ank ke 3.Awal kehamilan saya perangai nya baik je...Tp bila kandungan saya sudah masuk 5 bulan..dia mula buat perangai..keluar tengahari...balik subuh..Saya jadi stress..Saya mohon jasa baik ustaz,agar dapat tlg saya macam mane nak buat suami saya jadi seorang suami yg bertanggongjawab..

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudari yang dirahamti Allah swt
Mohonlah petunjuk dari Allah swt, janganlah berputus asa. Amalkanlah bacaan ayat 200 dari surah Ali-Imran kemudian hembuskanlah dalam makanan dan minuman suami agar suami sentiasa terikat dengan keluarga.
Selain itu mintalah nasihat dari orang yang paling disegani oleh suami untuk dinasihati

No comments:

Post a Comment