Tuesday, November 6, 2012

Tidak Mendapat Nafkah Batin Sepanjang 8 Tahun Berkahwin

Soalan

saya sudah berkahwin selama 8 tahun,suami saya duda anak 3..sepanjang perkahwinan saya blm pernah saya mendapat kepuasan batin semasa bersama...pernah saya bergaduh sebab perkara ini...dan pernah saya curang dengan dia...saya tahu saya berdosa... tapi suami tidak pernah faham keadaan saya...umur saya 33 tahun suami 54 tahun...belum mempunyai anak...sebab tidak pernah melakukan hubungan batin dengan sempurna...berdosakah saya minta cerai

Jawapan

dalam kes yang sedang anda hadapi ini, adalah tidak salah untuk anda menuntut cerai ataupun melaporkannya kepada pihak Mahkamah Syariah yang berhampiran dengan anda untuk membuat tuntutan ta’liq.
Sila berhubung dengan Pejabat Agama Daerah yang berdekatan untuk dapatkan nasihat mengenainya dan  juga kaunseling daripada pegawai kaunseling keluarga yang bertugas.
Semoga dengan peruntukan undang-undang keluarga Islam yang diguna pakai di negara ini dapat anda gunakan untuk membela nasib anda sebagai seorang isteri. Bersabarlah. Semoga dengan kesabaran itu menyebabkan hidup kita dirahmati oleh Allah Subhanahu Wa Ta'ala. Wallahu 'alam.

No comments:

Post a Comment