Wednesday, October 10, 2012

Apakah Salah Isteri Tahu Tentang Kegiatan Suami???

Soalan

As Salam...Saya telah check handfon suami,dan saya dapat tahu dia masih berhubungan dgan kekasih lamanya yg kini bersatus janda anak satu..kekasihnya tu seorang guru,setiap kali raya tanpa pengetahuan saya,kekasihnya dtg ke rumah mentua..kluarga mtua mcam tak kisah dgan hbungan mereka...oleh kerana itu suami malu dgan tindakan sya membalas msg kpda kekasihnya,saya cuma ingin bertanya jika mereka suka sama suka,saya redha...saya tak nak paksa suami saya untuk menyukai saya kerana terpaksa...

Jawapan

waalaikumussalam w.b.t
Saudari yang dirahmati Allah swt
Dalam hal ini, puan perlu kuat apabila berhadapan dengan situasi suami. Isteri mana yang tidak marah apabila suami yang disayangi mempunyai hubungan dengan wanita lain. Puan boleh berterus terang dengan suami dengan cara yang leih baik dan berkomunikasi dengan cara yang lebih berkesan.
Adalah lebih baik puan  mendapatkan sumber nasihat dan mencari orang ketiga di mana orang itu adalah orang yang sangat dihormati oleh suami anda. Orang yang dipercayai itu boleh menasihati suami berkaitan masalah tersebut.
Perceraian bukan jalan penyelesaian, berdoalah kepada Allah agar diberikan kebahagiaan dalam rumah tangga. janganlah sesekali jemu dan berputus asa memohon pertolongan dari Allah swt. Hiasi diri dan perbaiki diri demi suami. Berusahalah untuk meraih kasih sayang suami agar kembali kepada anda dan keluarga.

No comments:

Post a Comment