Tuesday, October 23, 2012

Kerja Untuk Surau/masjid

Soalan

Assalaamu'alaikum wbt. saya bisnes sistem bunyi.. dan baru2 ini saya ditawarkan beberapa projek menaik-taraf sistem suara di surau/mesjid. saya ambil barang dari supplier/kedai tetap saya. disitu saya akan diberikan diskaun utk barang2 tersebut contohnya harga sebenar RM1200 tapi kedai jual kat saya RM900. jadi boleh tak saya jual sistem suara tersebut pada HARGA SEBENAR (BUKAN HARGA MARK UP)? dan saya pula tidak mengenakan CAJ/UPAH installation utk projek tersebut.
apa pandangan tuan?

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah swt
Panel memuji sikap anda dalam perkara ini kerana niat dan tujuan yang baik dalam membaiki sistem bunyi di dalam surau dan masjid. Selagi mana perkara yang anda lakukan itu tidak bercanggah dengan hukum syarak maka ia adalah diharuskan.
wallahua'lam

No comments:

Post a Comment