Saturday, January 26, 2013

Perkahwinan Jarak Jauh

Soalan

salam saya ingin mendapatkan pandangan dari Tuan/Puan mengenai perkahwinan jarak jauh yang mana suami saya mengizinkan saya untuk tinggal di kampung menjaga kedua ibu bapa saya.mohon pandangan adakah saya dianggap tidak menjalankan tanggungjawab sebagai isteri kerana kami berjauhan dan saya mendambakan untuk menjadi isteri solehah yang berkhidmat kepada suami.mohon diberikan panduan adab-adab bila berjauhan dan kekuatan jiwa apabila berjauhan kerana saya yakin suami adalah pinjaman dunia sahaja.

Jawapan

Wassalam,
Dalam persoalan ini, anda adalah tidak dianggap sebagai seorang isteri yang tidak menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri kerana suami anda telah mengizinkannya.
Walau bagaimanapun, panel ingin mencadangkan supaya anda mohon persetujuan daripada ibu dan ayah anda untuk duduk dan tinggal bersama suami anda di tempat kerjanya. Dengan cara ini panel merasakan anda dapat menjaga kedua orang tua anda dan dalam masa yang sama anda boleh menjalankan tugas dan tanggungjawab anda sebagai isteri kepada suami anda.
Ringkasnya, berusahalah untuk mencapai segala impian dan idaman anda untuk menjadi isteri yang solehah yang berkhidmat kepada suami. Wallahu 'Alam.

No comments:

Post a Comment