Wednesday, January 16, 2013

Suami Mencintai Wanita Lain

Soalan

assalam..saya dan suami saya brkahwin slama 6thun dn ank 3 org dn masalah saya suami saya mncntai wanita lain yg bru dia knal dlm msa 2bln ni wanita tu pn tunangan org dn akn bkhwin tk lama lgi..pada msani meraka cuma bhubung mlalui hp dn kdang2 btemu tpi tidak bduaan mereka bsama kwn..suami saya bterus terang dia amat mcntai wanita itu dan hingga saat ini suami saya blum dpt mlupakan wanita itu..saya sudah mlakukn smbhyg hajat tuk hati suami saya tk mcntai wanita

Jawapan

Waalaikumusalam,
Hukum suami anda mencintai wanita yang telah bertunang  itu adalah haram,tambahan pula wanita itu  bakal berkahwin tidak lama lagi.
Justeru Panel nasihatkan agar suami anda  segera melupakannya  sebaliknya berikan tumpuan dan jagalah amanah  kepada isteri yang sah dari segi syarak sebagaimana yang beliau telah lafazkan ketika ijab dahulu,Contohnya,
Aku terima nikah  Si Pulanah binti Si Pulan dengan maskahwin RM80 tunai.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment