Saturday, January 5, 2013

Blajar Agma Mlalui Cd

Soalan

soalan sy,boleh tak kalau sy nk blajar agma mlalui cd yg di smpaikn oleh ustaz2 atau ulamak2.sy kliru sbb ad sstngah kta tk bleh.org kta klau nk blajar agma kna pegi jmpa org yg arif.mslahnya bg sy utk buat tu ssah sbb krja sy tk menentu.apa komen ustaz?

Jawapan

Waalaikumusalam,
Kaedah pembelajaran sesuatu masalah yang berkaitan dengan agama sekarang telah dipermudahkan oleh teknologi terkini.Antaranya melalui interaktif,telefon,fax,ipad,emel,cd dan yang terbaharu melalui sidang video.
Cuma dalam mengambil semangat dan keberkatan ilmu yang diterima, ulamak lebih cenderung agar anda berguru secara berhadapan  dan bukannya melalui kaset @ CD.Mungkin anda rasa sukar tetapi itulah kaedah dan cara yang paling baik.
Walau bagaimanapun anda tidak salah untuk belajar dengan cara mendengar Youtube,CD sekadar ingin mendapatkan info dan maklumat sahaja.Tetapi yang lebih baik dan berkesan pembelajaran  secara langsung dan berhadapan dengan guru itulah yang paling utama.
Justeru panel cadangkan agara anda cubalah belajar  melalui sidang video atau menggunakan emel,Face books atau paling tidak melalui panggilan telefon secara langsung kepada ustaz yang mempunyai talian tetap @handset.Dengan cara ini banyak masalah yang anda hadapi dapat diatasi dengan baik dan berkesan.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment