Wednesday, January 16, 2013

Cara Terbaik Untuk Memujuk Suami/ Anak Bersolat

Soalan

Assalamualaikum,
Sya mpunyai sorang suami yg baik dn brtanggungjawab. Namun apa yg sangat merungsingkan saya, dia kerap meninggalkn solatnya. Ada hari langsung tdk solat. saya amat susah hati, apakah nafkah yg diperolehinya utk menyara 3 orang anak dirahmati oleh ALLAH? Kerisauan saya mula bertambah apabila melihat perubahan sikap anak sulong yg mula malas belajar/solat dan mula bercakap tipu. Bagaimanakah cara terbaik yg saya boleh gunakn utk membimbing suami dn anak saya?

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah swt
Mohonlah bantuan dari Allah swt agar dibukakan pintu hati suami. Amalkan membaca surah Taha dari ayat 1-5 kemudian dihembuskan ke telinga suami.
lakukanlah solat hajat dan mohonlah petunjuk dariNya bagaimana cara yang terbaik dalam memberi didikan kepada suami dan anak-anak.
Anda selaku ibu perlu sentiasa berdoa agr anak yang dilahirkan itu sentiasa mengingati Allah dan mendirikan solat.
Semasa berada di dalam rumah dirikanlah solat di hadapan mereka agar menjadi ikutan dan contoh yang terbaik dan dalam masa yang sama dapat menggerakkan hati-hati mereka ke arah kebaikan.

No comments:

Post a Comment