Tuesday, June 12, 2012

Air Mazi Lelaki Dan Wanita

Soalan

salam . saya ingin bertanya, adakah seseorang perempuan itu boleh mengandung apabila lelaki menggeselkan zakarnya pada kemaluan perempuan ? tetapi lelaki tersebut hanya mengeluarkan air mazi sahaja .

Jawapan

Waalaikumussalam,
Persenyawaan akan berlaku apabila sperma lelaki berjaya berenang ke dalam telur wanita ketika ia masih  subur.Ketetapan sama ada anda hamil atau tidak,ia terserah kepada kuasa dan irodah Ilahi.
Berbalik kepada soalan yang dikemukakan, adakah akan berlaku kehamilan jika lelaki hanya menggeselkan zakarnya kepada kemaluan perempuan?sebaliknya hanya air mazi sahaja yang keluar?
Cuma yang menjadi tandatangan panel ialah adakah anda sepasang kekasih atau pasangan yang sah berkahwin?Jika anda merupakan sepasang kekasih, maka jelaslah perbuatan yang anda lakukan itu adalah haram.Panel sarankan agar anda segera bertaubat.
Sekiranya anda merupakan pasangan suami isteri yang sah,tidak perlulah menggesel-gesel zakar suami ke muka faraj isteri,eluklah diteruskan bagi mendapat pahala berjimak sepertimana yang telah dihuraikan oleh ulamak dan para sarjana fekah.Jika  yang keluar itu hanya air mazi sahaja maka ia tidak akan menyebabkan perempuan itu hamil.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment