Thursday, May 24, 2012

Mimpi Ingin Mengucup HAJJARATULASWAD....

Soalan

Assalamualaikum ustaz,saya nk tnya pendpat ustaz tntang mimpi ibu saya.Ibu saya bermmpi berdiri di dpn ka"bah dan ibu saya ingin mengucup HAJJARATULASWAD.Dan belum sempat ibu saya mengucup HAJJARATULASWAD ibu saya terjga dri tdur.Jadi saya nk tnya pndapt ustaz tntng mmpi ibu saya samada mainan tdur atau mmpi yg membawa kebaikkan kpd ibu saya...Mohon ustaz beri pndapat.TERIMA KASIH..

Jawapan

 
Waalaikumussalam,
Mimpi itu kadang-kadang merupakan mainan tidur seseorang.Sebenar mimpi itu boleh dibahagikan kepada 2 kategori iaitu:
1.Mimpi baik dan
2.Mimpi kurang baik.
Bagi mendapatkan mimpi yang baik ini seseorang itu perlu sewaktu sebelum tidur memastikan dirinya dalam keadaan suci/bersih.Seeluk-eluknya sebelum tidur ia berwuduk,baca al-Quran,zikir ,tasbih dan berselawat.Sepanjang beliau tidur dirinya tidak akan diganggu oleh syaitan.Malah apa yang dimimpikan memang benar-benar berlaku dan menjurus ke arah kebaikan.
Berbanding jika beliau tidur tanpa berwuduk dan tidak membaca sebarang wirid,zikir,tasbih atau ayat-ayat  al-Quran sudah pasti mimpinya  akan diganggu oleh syaitan .Malah kebenaran mimpinya akan diragui dan dipertikaikan.
Berbalik kepada soalan,sebenarnya di depan kaabah syaitan tidak boleh menyerupai manusia dan mengganggu seseorang.Cuma apa yang penting panel inginkan kepastian adakah ibu anda telah tidur dengan berwuduk? Jika dia tidur dalam keadaan wuduk sudahpasti mimpi  tersebut  merupakan suatu petanda baik tambahan ia berlaku di depan kaabah.
Justeru jika ada rezki lebih panel syorkan agar ibu anda  pergi menunaikan umrah.Mudah-mudahan segala kebaikan yang digambarkan melalui mimpi itu akan terus berpanjangan di samping mendapat keberkatan dan rahmah  daripada Allah SWT.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment