Friday, May 4, 2012

Jiran Lelaki Bawa Pulang Perempuan

Soalan

Assalamualaikum.
Saya mempunyai jiran lelaki di mana isterinya tidak tinggal bersama nya. Sejak akhir2 ni dia kerap membawa perempuan (saya harap saya tidak memfitnah) tetapi ada beberapa perkara y membuat saya dan suami mengesyaki. Contohnya, jiran saya tidak pernah tutup lampu luar, dan sentiasa parkin kereta di luar rumah. Tetapi sekiranya dia membawa perempuan itu pulang, lampu porch akan gelap, dan kereta perempuan tersebut akan dipark dalam porch. Saya dan suami sudah memerhati.

Jawapan

Mencegah maksiat adalah kewajipan kita sebagai ummat Islam. Jesteru dalam kes ini jalan yang terbaik ialah laporkan melalui telepon kepada bahagian penguatkuasaan di pejabat agama berdekatan dimana maksiat itu berlaku, maklumat akan diambil dan serbuan / tangkapan akan dilakukan. Semoga maksiat itu tidak berulang.

No comments:

Post a Comment