Thursday, January 5, 2012

Syarat Nabi Tidak Mengaku Umat

Soalan

SALAM USTAZ..sy seorg hamba y kurang ilmu agamany..n byk melakukan dosa..ustaz..saya n teman lelaki sy telah berusaha untuk tidak melakukan lgi hubungan seks..tetapi.setiap kali berduaan.ia mendatangkan keinginan y sgtt kuat.apakah cara y sy perlu buat?sy xtahu ingin meminta bimbingan daripada siapa.sy harap.ustaz dpt membalas pertanyaan sy..
dan satu lagi. sy nk tny apakah syarat2 NABI MUHAMMAD TIDAK MENGAKU UMMAT DI PADANG MASYA nanti??
slh satu ny betulke melakukan hubungan melalui dubur?

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Sebagai seorang hamba Allah swt perlu melihat kenapa kita diciptakan di atas muka bumi. Tidak lain adalah untuk beribadat kepada Allah tanda kesyukuran kita ke atas setiap nikmatnya. Allah swt sangat murka dan benci kepada hamba yang engkar dengan perintahnya. Telah termaktub di dalam al-quran bahawa perbuatan zina itu adalah haram dan sangat dibenci oleh Allah swt. Islam menghalalkan perbuatan atau hubungan di antara lelaki dengan perempuan adalah dengan perkahwinan yang suci dan sah agar zuriat yang dilahirkan itu mempunyai hubungan nasab yang sah.
Perbuatan zina yang berleluasa merupakan satu penyakit dan apabila ia berleluasa ia akan mengundang kemurkaan dari Allah.
Nasihat panel, berhentilah dari berhubung dengan lelaki sedemikian jika anda benar-benar ikhlas ingin berubah. Lelaki yang baik tidak akan mengajak seorang wanita itu melakukan hubungan yang terkutuk. Pastinya ia akan menjaga dan memelihara maruah wanita yang disayanginya dengan mengajaknya berkahwin.
Elakkan dari duduk berdua-dua atau sebagainya kerana hasutan syaitan dan keinginan nafsu yang sudah bermaharajalela tidak dapat ditentang. Bertaubat adalah jalan yang terbaik agar diri kembali kepada jalan yang sangat diredhai oleh Allah. swt. Dengan mendekatkan diri kepada ajaran Islam yang sebenar InsyaAllah syafaat dari baginda Rasulullah di padang mahsyar akan diperolehi.
Fikirkanlah segala nikmat Allah seperti nikmat nyawa yang diberikan sehingga saudari mampu lagi bernyawa sehingga ke saat ini. Tanda Allah menyayangi hambaNya ialah, masih memberikan peluang kepada hambaNya yang berdosa peluang untuk bertaubat. Selagi pintu taubat masih terbuka kembalilah ke jalan Allah. Mohonlah keampunan, perbanyakkan amal ibadah kepada Allah swt. ummat yang dikasihi oleh Baginda Rasul ialah umat yang beramal soleh, patuh pada setiap perintah Allah dan Rasul, serta menjauhi setiap larangnnya.
Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment