Friday, January 20, 2012

Musykil Dengan Kawasan Yang Dilalui Anjing

Soalan

soalan saya, ada seekor anjing yang melalui depan pintu ofis tempat saya bekerja, dan 2 minggu kemudian, rakan sekerja saya menyapu sampah di kawasan yang dilalui anjing tersebut, selepas itu dia menggunakan penyapu tersebut untuk menyapu dibahagian dalam opis dan ketika menyapu, penyapu tersebut terkena sedikit pada kaki seluar saya, adakah saya perlu membersihkan kaki seluar saya oleh kerana penyapu tersebut telah digunakan untuk menyapu bahagian luar opis yang telah dilalui anjing.

Jawapan

Assalamualaikum w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah
Tempat laluan anjing itu tidak perlu disamak kerana ia dalam keadaan kering. Oleh yang demikian seluar dan penyapu itu juga tidak perlu disamak.
Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment