Monday, January 30, 2012

Melampiaskan Nafsu Dan Kemusykilan

Soalan

saya bekerja jauh, isteri dikampung, saya menonton filem lucah sambil beronani bagi melampiaskan nafsu, ketika beronani saya ada menyebut nama pelakun lucah tersebut, tiba-tiba terlintas niat bercerai ketika menyebut nama pelakun luca itu. hati sebenar saya tidak bermaksud ke arah penceraian. adakah itu dikira lafaz talak? jatuhkah talak itu? bagaimana perbuatan onani saya itu disisi agama?

Jawapan

Assalamualaikum w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah swt
Perbuatan onani itu merupakan perkara dosa dan haram.
Panel menasihatkan agar duduk berbincang dengan isteri supaya mencari pekerjaan yang berdekatan dengan saudara.
Tidak jatuh talak apabila berniat sahaja.
Elakkan dan jauhkan dari perbuatan onani kerana ia akan mengundang penyakit. Mohonlah keampunan dari Allah dan berpuasalah bagi menahan nafsu. Fikirkanlah perasaan isteri dan apakah perasaan anda apabila anak-anak saudara suka kepada perbuatan onani.
 hukum melihat aurat wanita melalui filem lucah adalah berdosa. Perbaiki sikap diri,  dekatkanlah diri dengan Allah,
wallahua'lam

No comments:

Post a Comment