Tuesday, January 10, 2012

Mimpi Ular Apa Maksudnya,adakah Petanda Buruk Atau Org Berkenanan?

Soalan

asalammualaikum w.b.t ustaz..saya maisara nk tnya berkaiatan dgn mimpi..wlpon kdg2 kita cuma pkirkan mimpi ini adalah satu mainan tidur..sya mgakuai saya jarang bermimpi...tp 1 mlm nie saya bermimpi saya di patuk ular..harap ustaz jwb pertnyaan saya..adakah mimpi di patuk ular ini petanda buruk buat saya..?

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudari yang dirahmati Allah,

Mimpi adalah mainan tidur seseorang .Oleh itu saudari tidak perlu

mempercayai mimpi berkenaan. Dalam Islam telah diberikan garispanduan

bahawa apabila seseorang itu, bermimpi buruk, hendaklah ia meludah di

sebelah kiri sebanyak tiga kali dengan membaca " Auzubillahi Minas Syaitan

Nirrajim" dan janganlah ia menceritakan mimpi buruk tersebut kepada orang

lain.
Amalkanlah bacaan surah An-nas, Al-Ikhlas, al-Falaq dan juga ayat kursi sebelum tidur bagi mengelakkan mimpi buruk itu berlaku.

No comments:

Post a Comment