Tuesday, January 17, 2012

Perlaburan Emas Di Maybank

Soalan

salam..saya ada buat perlaburan emas di maybank, pihak maybank ada menjual emas fizikal dan juga perlaburan emas tetapi saya memilih perlaburan emas kerana sebab saya tidak mahu mengambil risiko kerana bank menawarkan ia akan menyimpan emas tersebut tetapi semasa saya buka akaun perlaburan pihak bank tidak menunjukkan emas fizikal,dia cuma merekod nilai gram emas yang saya beli sahaja. Ada kenyataan bank menyatakan duit yang saya labur berdasarkan emas fizikal yang telah didepositkan di pamp S.A

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah swt
Pelaburan emas samada di Maybank ataupun Public bank tidak patuh syarak.
Bank yang malaksanakan pelaburan emas dan patuh syarak adalah;
Kuwait Finance dan Al-Rajhi bank sahaja
Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment