Friday, September 7, 2012

Mencari Pekerjaan Lain Ketika Waktu Bekerja

Soalan

Salam, saya seorang eksekutif di sebuah syarikat limbungan kapal di selatan tanah air sejak 2009. Saya merupakan graduan dari sebuah akademi laut di Malaysia yang ditaja oleh sykt.Saya ingin bertanya
apa hukumnya jika pada tahun lepas saya telah menggunakan komputer dan perkhidmatan internet syarikat ketika waktu bekerja untuk mengisi borang permohonan ke SPA (perkhidmatan awam) online. Tahun ini saya telah dipanggil ke temuduga dan katakan saya berjaya temuduga tersebut dan mendapat kerja itu?

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
Saudara yang dirahmati Allah swt
Segala kelengkapan pejabat adalah satu kemudahan yang boleh digunakan.
Tidak menjadi kesalahan sekiranya anda mengisi permohonan SPA, dan sekiranya anda layak dalam temuduga maka itu adalah rezeki dari Allah swt.

No comments:

Post a Comment