Saturday, September 29, 2012

Mencuri Dalam Supermarket

Soalan

assalamualaikum.. saya ingin bertanya... saya pernah mencuri sehelai baju di sebuah pasaraya..dan sekarang saya rasa sangat bersalah atas perbuatan saya itu..tetapi saya takut untuk memulangkannya..adakah ada cara lain untuk saya menembus kesalahan saya...

Jawapan

Waalaikumussalam w.b.t
saudara yang dirahmati Allah swt
Bertaubat dengan kesalahan yang dilakukan adalah perkara yang sangat dituntut dan disukai.
Sekiranya telah mencuri, setelah bertaubat sepatutnya barang yang dicuri itu perlu dipulangkan kepada tuan punya barang. dalam hal ini, saudara boleh terus berjumpa dengan pegawai yang bertugas di supermarket bagi memaklumkan perkara sebenar dan memulangkan semula barangan yang telah diambil.
InsyaAllah niat yang baik akan dipermudahkan oleh Allah, mohonlah pertolongan dan mintalah agar dipermudahkan segala urusan yang berkaitan.
Wallahua'lam

No comments:

Post a Comment