Tuesday, March 6, 2012

Enggan Melayan Suami

Soalan

saya tidak lagi mempunyai hati kepada suami atas sikap2nya yang tidak bertanggungjawab ats elama ini.sy tidak lagi boleh melayan kehendak batinnya kerana saya sudah tiada hati dengannya dengan sikap2nya yang tidak menghiraukan nafkah zahir saya.disebabkan ini suami sering memaki dan menyumpah saya akan mati dalm keadaan terseksa, dia tidak ampunkan saya dan katanya sy adalah ahli neraka.saya telah mohon cerai tetapi suami enggan kerana dia mahu menyiksa saya.saya tidak mahu sepanjang hidup disum

Jawapan

Dalam kes ini, anda dinasihatkan supaya membuat aduan di Unit Runding Cara Keluarga yang terdapat di Pejabat Agama Daerah yang berhampiran. Mintalah nasihat daripada pegawai yang bertugas. Jika kesuntukan waktu untuk ke pejabat tersebut, anda dicadangkan supaya menghubungi mereka melalui telefon. Sila dapatkan nombor telefon pejabat agama tersebut dengan menghubungi Telekom Malaysia di nombor 103. Wallahu 'alam

No comments:

Post a Comment