Tuesday, March 6, 2012

Bermimpi Dan Berjumpa Dengan Nabi Muhammad Saw

Apakah Benar Sekiranya Seseorang Itu Bermimpi Dan Berjumpa Dengan Nabi Muhammad Saw Dan Bercakap Dengan Nabi Dan Nabi Senyum Kpd Nya.

Soalan

Seseorang dikatakan telah bermimpi berjumpa dengan nabi Muhammad saw. Dalam mimpi itu dikatakan nabi bercakap dengan nya dan dikatakan nabi senyum dengan nya.

Jawapan

Dalam hal ini, berkemungkinan besar lelaki tersebut adalah Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wassalam. Hal ini kerana syaitan tidak boleh menyerupai wajah dan diri Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wassalam.
Walau bagaimanapun, ciri-ciri diri lelaki tersebut perlu diteliti terlebih dahulu apakah benar dia adalah diri Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wassalam yang sebenarnya ataupun jelmaan syaitan yang cuba menyerupai diri Baginda Sallallahu 'Alaihi Wassalam.
Dalam hal ini, walaupun syaitan tidak boleh menyerupai diri Nabi Sallallahu 'Alaihi Wassalam, namun dia masih boleh mengaku dan berpura-pura sebagai Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wassalam.
Oleh yang demikian, adalah perlu bagi kita umat Nabi Sallallahu 'Alaihi Wassalam untuk mengetahui serba sedikit ciri-ciri diri Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wassalam sebagai cara untuk mengelakkan daripada tertipu dengan tipu daya syaitan laknatullah ‘alaihi. Wallahu 'alam.

No comments:

Post a Comment