Tuesday, December 18, 2012

Cara Utk Sy Menegur Kesilapan Ayh Sy

Soalan

ayh sy khwin 3 org.dari apa yg sy lihat..ayh sy tak pernah berlaku adil dgn mana2 isterinya.sbg contoh,isteri pertama mndapat layanan yg baik,nfkah yg cukup tp giliran sja yg tk cukup.isteri kdua (emak sy) mndapat layann yg kurang baik,nafkah (duit utk kperluan harian) tak cukup (anak 4 org,duit belanja yg emak sy dpt cuma sebulan rm50),giliran terlebih cukup,smpaikn emk sy tk tahu nk buat mcm mna.isteri ktiga,giliran sj yg tk ckup,kdg smpai 2 bln ayh sy tk blik.mcm mna cra sy sbg ank hndk tgur?

Jawapan

Assalamualaikum w.b.t
Saudari yang dirahmati Allah swt
Dalam perkara ini anda selaku anak perlu berbanyak bersabar. Anda boleh meminta pandangan dari orang tengah yang sangat disegani oleh ayah untuk menegur sikap ayah anda.
Oleh kerana ibu anda mendapat giliran yang penuh dan baik dari ayah maka mintalah agar ibu anda menasihati si ayah. Selaku anak yang baik anda boleh menjalinkan hubungan yang baik dengan ibu pertama dan yang ketiga dengan menziarahi mereka.
Berkemungkinan ayah anda dalam keadaan yang bermasalah atau sebaliknya maka selaku anak berbuat baik dan permudahkanlah segala urusan  ayah anda dan jalinkan hubungan yang erat dengan ayah agar anda dapat memahami ayah anda dan boleh menegr ayah dengan secara tidak langsung.

No comments:

Post a Comment