Saturday, August 3, 2013

Menjaga Hati Ibu Atau Isteri Yang Lebih Penting

Soalan

ibu saya tinggal berseorangan di kampung. kami adik beradik semua sudah berkahwin dan bekerja di KL. setiap kali raya, saya akan tinggalkan isteri dan anak saya di rumah mertua saya dan saya akan balik ke rumah ibu saya untuk menyambut hari raya bersama ibu. saya akan balik semula ke rumah mertua pada raya ke-2 atau ke-2 untuk bersama-sama isteri dan anak saya. adakah tindakan saya betul untuk menjaga hati ibu lebih dari hati isteri sendiri?

Jawapan

Jika itu adalah permintaan ibu saudara maka tindakan saudara mendahulukan ibu adalah benar. Mungkin saudara boleh berbincang dengan ibu tentang perkara ini. Beraay 1 keluarga bersama adaketika bersama ibu dan ada ketika bersama mertua untuk raya pertama.

No comments:

Post a Comment