Saturday, September 21, 2013

Perlukah Keizinan Suami Utk Membelanjakan Buat Anak

Soalan

seperti apa yg saya faham, suami tiada hak untuk masuk campur hal pendapatan isteri, soalan saya, saya teringin nak belikan barang kemas bukan untuk diri sendiri tapi untuk anak perempuan kami, suami tak izinkan, bila ditanya alasannya, suami hanya ckp "biar alasan tu hanya dia yg tahu".. bolehkah saya teruskan niat saya @ saya kena kuburkan saja niat tu?

Jawapan

Waalaikumusalam,
Anda boleh belikan barang kemas  untuk diberikan kepada anak  menggunakan duit anda sendiri.Sebaik-baiknya maklumkan sahaja kepada suami tentang perkara tersebut.Ia tidak sesekali terikat dengan jawapan suami,ini kerana pembelian tersebut menggunakan duit anda dan bukannya duit suami.Wallahu a'lam.

No comments:

Post a Comment